کد خبر: ۱۵۷۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
فارغ‌التحصیلان رشته فوریت‌های پزشکی با ثبت کمپینی در فارس من، خواستار توجه به استخدام آن‌ها و عدم رقابت با دو رشته دیگر شدند.

 به گزارش خبرگزاری فارس، فارغ‌التحصیلان رشته فوریت‌های پزشکی با ثبت کمپینی در فارس من، خواستار توجه به استخدام آن‌ها و عدم رقابت با دو رشته دیگر شدند.

 

این مخاطبان، با ثبت این پویش «عدم بکارگیری غیر‌فوریت‌ها در اورژانس پیش بیمارستانی» تأکید کردند؛ «با توجه به زیاد شدن فارغ‌التحصیلان رشته فوریت‌های پزشکی و عدم انگیزه این عزیزان در امر مهم استخدام سراسری و زیاد شدن بخش‌های غیردولتی و شرکتی، ما جامعه فوریت‌های پزشکی خواهان تخصیص استخدام در رشته خودمان فقط و فقط برای خودمان را داریم.»

 

سامانه مردمی فارس من به دنبال پیگیری این سوژه، با سردبیر سوژه گفت‌وگویی داشته است، در این باره سردبیر این پویش مردمی اظهار کرد: وزارت بهداشت یک اساسنامه‌ای دارد که  طی آن تعریف کرده که چه رشته‌هایی می‌توانند در چه مشاغلی به کارگیری شوند، در رشته فوریت‌های پزشکی دو رشته دیگر به نام هوشبری و پرستاری می‌توانند به کارگیری شوند کما اینکه در سال ۹۶ نیر رشته‌ای به نام اتاق عمل در این ردیف قرار داشت که حذف شد.

 

وی افزود: سه سال است که ما در سه رشته و دو مقطع با هم رقابت می‌کنیم، این عدالت نیست و جای سوال است چرا که در اساسنامه وزارت بهداشت نیز آمده است که چنین باشد.

 

سردبیر سوژه فارس من، تأکید کرد: در حال حاضر دو رشته دیگر با رشته ما رقابت می‌کنند و امروز جا برای به کارگیری ما نیست، بنده کسانی را سراغ دارم که به عنوان نیروی طرح خدمت مجبور هستند به شهرهای دیگربروند چرا که شهرهای آن‌ها با نیروهای غیرمتخصص پر شده است.

 

وی ادامه داد: از سویی دیگر دیگر هیچ اولویتی به ما اختصاص داده نشده است، به این صورت که ما می‌خواهیم وارد این رشته شویم هیچ اولویتی با ما نیست و تماما یکسان هستند‌.

 

این دانشجوی فارغ التحصیل عنوان کرد: ما در مقاطع کاردانی و کارشناسی هوشبری، پرستاری، فوریت پزشکی با این افراد رقابت می‌کنیم.

 

سردبیر سوژه فارس من به بخشی از مشکلات ادغام کنکوری سه رشته پزشکی اشاره کرد و گفت: بنده ساکن مشهد هستم و دوستان ما از شهرهای اطراف به شهرهای دیگر مهاجرت می‌کنند، حتی یکی از دوستان در بیرجند ساکن بود و پس از آن که شهر او دیگر جایی برای خدمت نداشت محبور به مهاجرت به خور و بیابانک در استان اصفهان شد  که حدود ۳۰۰ کیلومتر با محل زندگی او فاصله دارد.

 

وی بیان کرد: سالیانه ۴۵۰ تا ۵۵۰ نفر در رشته فوریت‌های پزشکی فارغ التحصیل می‌شوند، با این حال می‌گویند کمبود نیز داریم.

 

این سردبیر سوژه، با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی رشته‌های فوریت‌های پزشکی، خاطرنشان کرد: دانشجویانی که ترم‌های اول و دوم رشته‌های فوریت های پزشکی هستند انگیزه‌ای برای  ادامه فعالیت با وضعیت استخدام ندارند و احتمال می‌دهند با رفتن به سربازی، دیگر رشته‌های جای آن‌ها در شغل‌های تخصصی را بگیرند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار